onsdag 21 december 2011

Mardrömmar och grejer

Ibland drömmer man mardrömmar. Ibland väcker man sig själv ur mardrömmarna med att man snarkar, så det finns alltså fördelar med att vara lite småförkyld. Tycker dock att mardrömmen jag drömde i natt var av det mer bisarra slaget, så jag tänkte: varför inte dela med sig!

Jo, det var så att det härjade en seriemördare. Varför jag var involverad i jakten på denna vet jag inte, men det var jag. Offren var barn, bara det är ju läskigt, som alltid hittades under sina sängar. Strypta.
Mördaren visade sig vara en katt. Mycket förmänskligad och slug, men ändock en katt. Jag försökte strypa den där katten men det gick väl sådär, och där någonstans vaknade jag. Av mina egna snarkningar. Självklart hade katten ett motiv till sina dåd också. Alla hans offer, barnen alltså, läste en bok som de tyckte var spännande. Katten unnade dem inte att få veta hur det slutade. Stygg kisse!

Dagens att göra:

  • Förbereda julrevbensspjällen genom att förkoka dem. Gott!
  • Tror minsann jag ska baka nya chokladsnöbollar.
  • Hjälpa min svärfar med en grej.
  • Måla om naglarna.