onsdag 15 augusti 2012

Konst på hög 2012

Älskade maken har semester den här veckan så vi passar på att göra små utflykter. Igår styrde vi bilen mor Kumla och Kvantorpshögen och dess permanenta skulpurutställning. Värd en omväg om ni är i krokarna. För mig var det tredje besöket sedan utställningen öppnade 1998. 

Här står jag i favoriten Koncentrator. Man ska gå in i skulpturen för att uppleva den.

Ljusrum. Jag blir alltid så fascinerad av att den hårda stenen ser så mjuk ut. Att den är len kan jag intyga.

Hittade en ny älskling i år. Heptagon har utstansade små ord och fraser i ett sjusidigt rum med tak, där ljuset silas in.  Meditativ känsla att vara där inne.

Arken var stängd den här gången, annars brukar det vara utställningar därinne.

Kvarntorpsmalanganer sätter fantasin i spinn.

Om man är liten kan man gå in i Energi-Magi och blicka uppåt och se det här. Jag är inte liten. Bilden tog Chilipojken.

Den beryktade trappan. Här kan man göra trapputmaningen Besegra trappan. Jag nöjde mig med att gå nerför den, det kändes i benen det med. 427 trappsteg är det.
Ny utflykt planerad till imorgon, om det fina vädret håller i sig. Sveafallen och Domedagsdalen står på agendan.
Kan vara så att jag låter den trippen ersätta morgondagens planerade löprunda. Har otrevligt ont i ena ankeln nämligen. Trist.