torsdag 2 augusti 2012

Dagens, 2 augusti

Ja, här sitter jag och svettas efter dagens löppass. Knät höll, men jag är inte 100 på att jag gjorde det. Minskade mina intervaller med två minuter, vilket jag är missnöjd med. Å andra sidan höll ju knät och jag gjorde det verkligen. Prick en månad efter mitt första löppass. Det är kanske inte så tokigt trots allt? Nu till Dagens!

Är det bara jag som tycker jag ser ut som Halvan på den här bilden?

Outfit: Samma mönstrade klänning från Top Shop som igår. Fast när jag sprang hade jag trekvartsbyxa, t-shirt och löparskor. Eftersvettas gör jag i en huvtröja från H&M.
Smink: Idag var det orange och grått öga, fortfarande med V1 Brights Ultra matte-paletten från Sleek. Idag använde jag skuggorna Crete och Strike och hade lite hjälp på traven av orangea pennan Jumbo eye pencil från Nyx som heter just Orange och en grå ögonpenna från H&M. Två misstag här: 1) Tog inget kort på den när den var snygg, 2) Lade inte sminket på en primer så jag hade multo mucho crease efter ungefär en kvart.
Nagellack: Vackert blå Dorothy who? från China glaze.
Doft: Rapsodines kroppolja. Jag tror jag tycker den luktar gott...
Klocka: Lila Ice som jag bytte ut mot min Casio när jag traskade till spåret. Idag klockade den 2+3+2+2 minuter. Hade hoppats på två treor där i mitten, men det är väl bättre än ingenting antar jag.
Fika: Te och sockerkaka.
Middag: Grillad karré med klyftpotatis.
Pryl: Grilltång.
Fundering: Ska jag döpa om Chilipojken till Tabascopojken? I lördags fick han äntligen lov att köpa en flaska Tabasco nämligen. Nu har han Tabasco på all mat och vaktar på den där flaskan som om den vore gjord av guld. Den är hans!
Sysselsättning: Vara synnerligen lat och springa lite.
Kvällsdrink: Baileys eller en Maldiverna. Bara liiiite.....
Barnabråk: Nej. De har väsnats och busat med idag har de inte bråkat i varje fall. Hoppsansa!
Kvällsnöje: Sitter och halvtittar på "Trogen tjur sökes". Kan ju inte vara sämre än "Hellboy 2" i varje fall som vi faktiskt stängde av efter ett tag på grund av var en skitfilm.
Bonus: Idag får ni bild på båda mina katter när de trivs ute i det gröna. Alla foton idag är tagna av Chilipojken/Tabascopojken.

Cullen.

Schumi.