fredag 10 augusti 2012

20 år senare

It was twenty years ago today! Fast mer Sgt Pepper än så blir det inte, däremot så passar det ju fint idag när min äldsta dotter fyller just 20 år. Hon som jag kallar Stora J här.

För 20 år sedan blev jag alltså mamma första gången. Jag hade inte tänkt att jag skulle bli mamma så tidigt i mitt liv, jag hade själv nyss fyllt 21 när jag fick henne, men det blir som det blir sådant där. Hon vet om att själva tillverkningen av henne var en olyckshändelse, men allt annat efter det är bara en lyckohändelse. Den bästa olycka som har hänt mig, som jag brukar säga. Jag älskar alla mina barn, men Julia har jag älskat längst.

För hon heter så, Julia. Det vackraste namn jag visste just då. Döpt efter vad som kan vara den vackraste låten med The Beatles. Jag sjöng den som vaggvisa för henne när hon var liten. Här i en version med den vackra texten.


Grattis älskling! Mamma ska gå och fixa tårtan nu.

PS. Självklart frågade jag henne om lov innan jag publicerade hennes namn.