tisdag 7 januari 2014

It only burns when I breathe*

Sådär ja. Efter några sociala veckor så slår det tillbaka ganska rejält om man som jag lider av en släng av social fobi. Ångest. Skit också.
Julen firades med min och älskade makens familj, nyår med hans familj, sedan har det hunnit vara två födelsedagar och allmänt umgänge med vänner. Sådant som vanliga dödliga tycker är jättekul, och jag med i vanliga fall, har den här gången lett till att det enda jag vill göra är att sitta i mitt soffhörn, lyssna på musik i hörlurar, läsa fanfics och klappa katt. Och dricka te. Fullkomligt isolera mig med andra ord.
Får jag det?

Nej - klart jag inte får. Har skolarbete att göra, i morgon ska jag till kuratorn igen och jag borde verkligen förbereda mig för det, nästa vecka ska jag på nästa träff för utbildningen, det är snart dags för Plejadträff och jag ska jobba i helgen.
Och så har jag undrat varför jag har ont i magen och svårt att sova. Jag behöver åka på retreat tror jag.

*strof ur "Can't let you go" med Adam Lambert