lördag 23 maj 2015

Find the horizon I promise it's not as far as you think-Dagens



Låt: "Swim" med Jack's Mannequin. Låten handlar om Andrew McMahons kamp mot cancern, som han kom fri ifrån. För mig har den dock en helt annat betydelse. Har man suttit där med väldigt mörka tankar och bara råkat lyssna på den här texten med tårarna strömmande blir det så. Just keep swimming - ge inte upp. Horisonten finns där framme.
Outfit: HochM all the way idag igen: t-shirt med fjärilsdödskalle, blus med fjärilar/malar/skalbaggar, svart kjol, mönstrade leggins.
Smink: CC creme från Luméne, ögonbrynsskugga från Clinique, ögonskugga från Cover girl, eyeliner från Yves Rocher, mascara från Julia, blusher från So Susan, läppstift från Lord and Berry.
Nagellack: King Arthur från A England

Frisyr: Snurrat och flätat. Guhuhud så tråkigt!
Doft: Amber and vanilla från HochM.
Smycke: Ringarna och örhängen från HochMs Coachellakollektion. Ett stort och ett litet.
Klocka: Nej.

Frukost: Bacon, ägg och rostat bröd. Melon till efterrätt och alltid te.
Fika: Kaffe och choklad.
Middag: Pasta med lövbiffsgryta.

Pryl: Ny säng!
Sysselsättning: Läsa, veckohandla, slänga gammal säng, baka lite paj.
Träning: Fortfarande lite för krasslig i ryggen för det.

Kvällsnöje: ESC för hela slanten. 

Att tillägga: Om Måns vinner? Ingen aning. Jag tycker låten är av vinnarkvalitet även om jag inte gillar början på den för den verkar gå för lågt för Måns röst och dessutom - countrygitarr? Jag har inte hört tillräckligt av de andra bidragen för att kunna uttala mig, men jag gillade Lettlands bidrag.