måndag 3 augusti 2015

A human adventure + Norpan

Jag nämnde lite i förbifarten häromdagen att jag varit på en NASA-utställning i Norrköping, i samma veva som jag kramade bästis och klappade nakenkatt.
Utställningen heter "A human adventure" och är en vandringsutställning som handlar om rymdkapplöpningen mellan USA och Sovjetunionen, samt de fortsatta rymdprogrammen. Vissa föremål har varit ute i rymden, men mycket är replikor. För mig som hade hoppats på att få se en lite grus från Månen blev det lite besviket, men på det stora hela tycker jag utställningen var intressant. Det hade så klart varit ännu roligare om jag fått titta ordentligt på alla saker, och inte haft sådana där barn som hade jättetråkigt och gick till mig och klagade för att de ville gå ut när de var färdiga. Sisådär en halvtimme innan jag var klar och en timme innan älskade maken var det.

Utställningen är alltså i Värmekyrkan i Norrköping och pågår fram till 30 augusti, så än finns det tid att se den.
Bildspam? Bildspam.

Sputnik! It's just a model... Shh!

En skiss som påminner om min tatuering? Jo jag tackar jag!


Ja det var var alltså ganska mörkt i utställningslokalen så bilderna blev rätt så suddiga.


Stolarna ser ju inte ett dugg bekväma ut!


Men nu var vi ju inte i Norpan enbart för utställningens skull. Sedan några år tillbaka bor en av mina bästa och käraste vänner i Norrköping så vi passade på att hälsa på henne också, samt att titta lite hur det ser ut i staden. Oturligt nog regnade det rätt så mycket, men innan utställningen hann vi i varje fall se var älskade maken är på jobbmöte ibland och lite av det gamla industriområdet.

Ät era grönsaker barn!



I've got this feeeeeling somebody's wathing me!


Om jag gillar att gå över öppna galler som är en bit upp? Även om det "bara" rör sig om sådär 2 meter? Nej. Och så två av mina barn.

Jag kröp längst med kanten här, älskade maken tog ett kort istället.



Jag och katten Steve. Hon var så förtjust i mitt galaxhalsband att jag var tvungen att gömma det under tröjan. Då var hon förtjust i tröjan OCH halsbandet.

Steve hos sin matte. Ögonen!

Eva är konstnär också, och gör bland annat jättefina väskor av återvunnet material, med små budskap på. Jag fick den här fina i present av henne.

Souvenir från utställningen. Den talade liksom till mig på mer än ett sätt.