måndag 31 augusti 2015

Augustifavoriter

Tävlingen är avslutad, en vinnare är utsedd och kontaktad. Mer om det en annan dag för idag är det den sista dagen i augusti och jag ska skriva om månadens favoriter precis som jag brukar.

Det har varit en rätt så okej månad, tycker ni inte det? Fint väder och skolstart. Så skönt att få in vardagsrutiner igen, och extra skönt för mig som mamma att mina barn stormtrivs på sin skola.

Födelsedagsbarn: En BFF och båda mina döttrar. Samt att det igår var 100 år sedan min farmor föddes, men hon finns inte i livet längre. 



Kläder: Det har varit mycket träningskläder den här månaden, men min senaste favorit är en t-shirt jag var tvungen att ha fastän den var blå. Den har nämligen texten "It's ok - isn't it?" Ligger i tvätten just nu.

Film: Ingen bio nu igen. Att det ska vara så jädra svårt att få till! Kan inte minnas att jag sett någon film som varit ny för mig heller, mest en massa jag sett förut som vi sett om med barnen. Så pass på den.

Bildkälla Fanpop
Tv-program: Jo, jag gillar ju "Merlin". Som är det enda jag har sett förutom "Queer as folk", där jag tittat om lite och precis ska börja se avsnitt jag inte sett förut, och "Battlestar Galactica" som jag ser med älskade maken. Men "Merlin" blir mitt val för månaden. Fastän att jag bara sett första säsongen.

Bok/fic: Månadens favoritbok blir "Desperation" av Stephen King, även om den inte nådde upp till toppbetyget.
Den här månaden har jag läst yttepyttelite fics. Håller just nu på med en omläsningen av en Klaine-fic som är lika bra som den är lång, över 205000 ord. "Near misses" heter den och är skriven av Flaming_muse. Och eftersom den är så bra så blir den månadens bästa, även om jag i skrivande stund har lite kvar i den.

Nagellack: Gloriana från A England är månadens enda 5:a. Välförtjänt.



Frisyr: Ska boka klipptid. Det blir första gången på två år någon annan är jag själv kommer sätta saxen i mitt hår. Och jag är livrädd! Känner mig superfjantig. Annars har det mest åkt upp på huvudet för att jag inte ska bli så svettig i nacken. Det har ju varit varmt!

Upptäckt: Jag var inne och tassade på det häromdagen, men det här med stavgång är ju riktigt kul alltså. Något som har gjort det extra kul är att inte bara traska omkring i villaområdet där jag bor, utan att gå i motionsspår. Jag som inte varit i ett motionsspår sedan skoltiden återupptäcker tjusningen med det nu när jag inte har en visselpipsblåsande lärare som hetsar en att springa fast man inte orkar. Så - jag har upptäckt motionsspår igen. Fina grejer!

Extra speciell rolighet: Min och älskade makens Stockholmsresa i början på månaden. Så skönt att åka iväg bara han och jag och göra vad vi ville i vår takt. Och äta glass.



Populäraste blogginlägget: Om man har en tävling på bloggen så får man en del träffar på det inlägget. Så klart. Jag hoppas bara att folk läste vad jag tyckte om boken också, innan de scrollade till tävlingen.

Mitt favoritinlägg: Jag finurlade länge på inlägget #operationrörafläsket och jag är rätt så nöjd med det.