fredag 15 januari 2016

Alan Rickman

Min plan var att idag FredagsFilma till det med en Bowie-film. Men så kom igår efter lunch när jag slog på datorn och fick veta att den där jävla cancern ätit upp ännu en person jag verkligen beundrat och tyckt mycket om.

Jag kan inte påminna mig om en enda film jag sett med Alan Rickman där han inte varit gåshudsrysningarfantastisk i sin prestation, oavsett om han spelat skurk i julklassikern "Die Hard" eller kärlekskrank militär i "Förnuft och känsla". Eller när han gestaltade en av mina absoluta favoritkaraktärer från Harry Potter, den inte helt sympatiske Severus Snape.
Det känns så oerhört trist och tråkigt att denne fantastiske röst har tystnat. Världen har blivit betydligt fattigare den här veckan och jag är ledsen så det inte är klokt.

Bildkälla Screen crush
Alan Rickman 21 februari 1946 - 14 januari 2016