söndag 31 januari 2016

Januarifavoriter

Januari bjuder som vanligt på både toppar och dalar. Det är som ett alplandskap eller något.
I år dessutom med ett gäng dödsfall som gjort mig sådär superledsen. All in all inte en toppenmånad, men favoriter brukar jag alltid kunna hitta ändå.

Bok/fic: Bästa utlästa bok är "Sinner" av Maggie Stiefvater, den fjärde boken om vargarna i Mercy Falls. Fast den här utspelar sig i Los Angeles... Det går sakta med "Cloud Atlas", men det går.
Bästa fic är "Pet" av LadyVader. En au med Arthur/Eames från "Inception". Den kändes, kan vi väl säga. 



Film: Ingen bio denna månad. Dåligt av oss, men så går det när man inte kan bestämma sig för att ingen film lockar sådär jättemycket. Pass alltså.

Tv-program: Av det jag tittat på så får det väl bli "Peaky blinders" antar jag. 
Jag har liksom inte ens börjat titta på den nya säsongenav "Shameless" och "Teen wolf" som precis har börjat andra halvan av sin femte säsong har jag inte heller tittat på. Tror kanske inte att jag kommer göra det heller. 

Nagellack: En femma i betyg den här månaden, och den gick till det underbart snygga Skyfall-lacket You only live twice från OPI. 



Frisyr: Vad tråkigt det är att borsta håret hörrni...

Kläder: Mellandagsfyndade en vintermönstrad cardigan som jag nästan bor i. Annars är det pyjamas som är det bästa plagget. Kan man inte få ha pyjamas på sig dygnet runt?



Upptäckt: Januari är en besvärlig månad det här året också.

Extra speciell rolighet: Min lilla unge fyllde 15 år! Och han har vuxit ifatt mig. Fast det var ju ett tag sedan han gjorde det är klart.

Mitt favoritinlägg: Jag gillar att summera och stämma av så månadens favorit blir min summering av Läsåret 2015.