fredag 22 januari 2016

FredagsFilmen: In the heart of the sea

Vet ni vad? Jag önskar så innerligt att den här 3D-trenden i film ska gå en snabb död till mötes. Den sabbar nämligen mina chanser att se filmer jag vill se på bio ganska så rejält. Jag tillhör nämligen de där som blir illamående av 3D och/eller åker på ett otrevligt migränanfall.
Så när den filmen som går på bio just nu som jag helst av allt vill se - just på stor duk på grund av maffigt - enbart visas i 3D i min stad? Sur är vad jag blir.

Bildkälla Couch potato
"In the heart of the sea" handlar om de sanna händelser som inspirerade till boken Moby-Dick. Här får vi se hur Herman Melville får berättat för sig om förlisningen av valskeppet "Essex" 1820. Där boken bara berättar halva historien om den hämndlystna valen, får vi här även ta del av besättningens kamp för överlevnad och för att ta sig tillbaka hem till England.


Om nu någon gissar att jag gärna vill se den här för att min gullplutt Ben Whishaw är med - så har ni inte fel. Fast jag får tydligen vänta tills den kommer på dvd...