tisdag 25 maj 2021

Junis bullet journal

Snart dags för månadsskifte, och som vanligt har jag suttit ner och knåpat ihop mina sidor för juni i min bullet journal. Jag hade för länge sedan bestämt mig för att ha en washitejp med fjärilar som tema i juni, och utifrån den plockade jag upp en pastellig/blaskig färgskala i rosa, gult och grått, samt adderade lite svart och mer knalligt rosa. Blev ganska nöjd den här månaden.

En högst ordinär inledning på månadens uppslag med en månadsöversikt. Har funderat på att göra om den eftersom jag inte använder till till att anteckna något, men än så länge ser startsidan ut som vanligt.


Att första uppslaget jag använder består av kassabok och anteckningar för nagellack och månadsboken är sedan gammalt. I juni kommer jag läsa en bok som handlar om en de mest välkända mördarna i världen. Har bara inte skrivit in den än, för det gör jag när jag har skrivit klart det här inlägget.


Kommer röra på mig i juni också. Kom att tänka på det välkända Mohammad Ali-citatet "Dance like a butterfly, sting like a bee" och använde mig av det för månadens tema. Kommer bli ungefär som nu i maj, med den stora skillnaden att jag kommer lägga in vilodagar också. Gjorde inte riktigt det i maj, och nu börjar jag känna mig trött.
Yoga with Adriene fortsätter jag med bara för att jag märker att jag mår så bra av det. Det kommer nya teman inför varje månadsskifte, med en ny spellista på YouTube, och troligen kommer jag följa den i juni också, precis som jag gjort hittills i år.


En rad om dagen, vanor och humörkoll. Precis som vanligt. Inget spännande alls. 
Gillar du påslakanet jag lade min bullet journal på för att få lite ljus på sidorna, så kommer det från IKEA. 


Första veckouppslaget för juni ser ut såhär. Inte heller här har jag skrivit in något än, inte ens Sveriges nationaldag den sjätte, eller att vi ska ha Plejadträff då, eller att min brorson tar sin läkarexamen den här veckan (stolt faster) (är jag över alla mina brorsbarn).
Majs uppslag har fungerat bra, men jag valde att göra dagsrutorna något mindre den här gången. Jag har även gjort extra plats för anreckningar, och så en liten ruta för att kryssa av att jag gör sjukgymnastik och kollar av mailen. Började tycka att det kändes onödigt att skriva in det som egna uppgifter vareviga dag.

Jag tror det blir vattenmeloner i juli. Kanske.