måndag 3 januari 2011

Rätt ska vara rätt!

Jag har glömt en bok... Skäms som en hund faktiskt, eftersom jag känner författaren. Jag hade totalt missat att skriva in hennes bok i min läsedagbok, hur jag nu kunde glömma det. Måste ha lidit av någon tillfällig sinnesförvirring. För att rätta till mitt misstag, och för att boken förtjänar det, så får den ett eget inlägg. Förlåt Ingetora...


"Och helt plötsligt är man vuxen" av Ingetora Gumbel. 4/5

En fullkomligt underbar liten samling av texter om det lilla och det stora i livet. Man skrattar igenkännande väldigt ofta, får en klump i halsen lite då och då. Känner behovet att få dela med mig och läser lite högt för älskade maken. Som tar boken och läser lite för mig! Wow.
Jag hoppas att Ingetora skriver minst en bok till. Share with us, baby!

Om jag inte hade klantat mig och missat att skriva in den i läsedagboken, så hade jag placerat den på min topp 10. Så om ni vill kan ni ta bort "1984" och lägga dit "Och helt plötsligt är man vuxen" istället.

Kram Ingetora, och tack för påminnelsen!