torsdag 27 januari 2011

Valet och kvalet

Vaknade i morse och mådde fruktansvärt illa. Trodde det berodde på att jag precis innan väckarklockan ringde drömde en dröm som inkluderade äckliga maskliknande varelser och alla äckliga ägg de lade överallt. För det var verkligen en sådan där äckelpäckeldröm som kan kan bli spysjuk av. Hade ingen vidare aptit efter det och åt således inte så mycket till frukost.

Nu, så där 6 timmar senare, tror jag att jag kanske inte mådde illa för att jag drömde något äckligt utan snarare att jag drömde något äckligt för att jag mår illa. Dessutom började jag redan igår känna av en liten krypande förkylning. Då i form av huvudvärk. nu har huvudvärken fått sällskap av ont i halsen, snornäsa och en allmän känsla av att frysa.

I kväll ska jag leda ett yogapass, inte i min egen studio utan på den jag är anställd på. Hade det varit min egen hade jag ställt in direkt, men nu känner jag att jag har ett ansvar mot min chefinna att komma till jobbet. Samtidigt mår jag ju inte bra och undrar om jag verkligen kan göra ett bra jobb. Förtjäna min lön, så att säga.

Jag hatar att ringa med dåliga nyheter, men just nu tror jag att jag inte har något val. Måste få vila mig.

Fan.