onsdag 16 mars 2011

Tema favoriter: Rosa

En nackdel med att ha blivit av med jobbet är att jag numera inte har råd att köpa nagellack i den takt jag skulle vilja. Min låda för otestade lack är tom för första gången sedan i somras, och ja - jag tycker det är förjävla trist. Ni får tycka det är ytligt om ni vill.
Men det är som det är med den saken, och jag har i varje fall ett ganska digert nagellacksförråd att leka med. Och så kom jag på det! Ett nagellackstema! Skitkul! För mig i varje fall.

Så idag har jag lackat naglarna, tagit av lack, lackat naglarna, tagit av lack, lackat naglarna... Ja, ni fattar. De är en aning slitna nu, så jag har oljat in dem rejält och låter dem få en välbehövlig vila. Tills ikväll. Imorgon ska jag på jobbmässa och jag vill i varje fall inte visa upp mina missfärgade naglar för en potentiell arbetsgivare.

Nu till temat! Jag tänkte visa upp mina favoritlack i olika färger. 5 för varje färgkategori, så att det blir ett lack till varje nagel. Färgerna kommer vara dessa: rosa, röd, gul/orange, brun, svart/grå, grön, blå, lila och glitter.
Varsågoda - mina 5 rosa favoriter.

På tummen: Nox Twilight Debutante, ett duokromt lack i gammelrosa och guld.
Pekfingret: H&M Happy pink, ett tuggummirosa jellylack. Lite 80-tal sådär.
Långfingret: Nox Twilight Citrus, korallrosa med guldskimmer.
Ringfingret: OPI Wing it!, klart rosa med mikroglitter i rosa och lila.
Lillfingret: Nox Twilight Crush, neonrosa krämlack. Torkar till en matt yta.


Och här är de i sina flaskor. Från vänster till höger: Nox Twilight Debutante, H&M Happy pink, Nox Twilight Citrus, OPI Wing it!, Nox Twilight Crush.