torsdag 14 november 2013

Internationella läsdagen

Tydligen är det internationell läsdag idag. Enda anledningen till att jag har ett hum om det är för att Lilla E har läst i skolan hela dagen idag. Så där så de hade med sig kuddar och filtar till skolan och juice och riskakor och hade det mysigt och läste hela skoldagen. Lyxen i det liksom!

Jag gillar att läsa jag med. De här böckerna ligger och väntar på att jag ska börja läsa dem någon gång.


Fast sådär slarvigt ligger de inte i sängen, bara när jag passar på att städa min bokhylla. Jag har nämligen hyllor bredvid sängen och på en av dessa har jag travat böcker som ligger och väntar på att jag ska ge dem uppmärksamhet. Vissa av dem har legat där väldigt länge faktiskt.


Jag har i varje fall bestämt att nästa bok, efter att jag läst ut "Själlös", ska bli "The fault in our stars" av John Green. Och ja - jag har den här gången lagt böckerna i trave efter färgen på bokryggen.


Den här boken är den jag verkligen läst i idag. Cirka inget spännande alls.