onsdag 25 mars 2015

Säsongssammanfattning: Glee, säsong 6

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Så var "Glee" slut. Och jag menar verkligen att det är slut. Alla avsnitt är sända och vi har fått avslut och vet hur det går för våra darlings i framtiden. Sista säsongen har varit ganska ojämn och det har varit lite väl mycket fan-service i mina ögon. 
Även om jag så klart kommer sakna den här serien, galen i musikaler som jag är, så känns det ändå skönt att det är slut nu. Att det inte fick fortsätta i all oändlighet så att hela alltet bara blivit en urvattnad sörja. Nu slutade det, kanske inte på topp, men bra. Jag är nöjd.

Bildkälla Glee wikia
Favoritavsnitt: 6x01 "Loser like me". Ett halvår efter att vi lämnade vännerna har ingenting gått som planerat. Rachels tv-show är nerlagd, Kurt och Blaine har brutit förlovningen och försöker gå vidare utan varandra och på McKinley finns inga konstnärliga ämnen kvar. Något Rachel vill ändra på.
6x07 "Transitioning". Will får stora problem med medlemmarna i Vocal adrenaline. Rachel har svårt att lämna sitt barndomshem så hennes vänner beslutar sig för att ha en avskedsfest i hennes källare - med duetter så klart.
6x08 "A wedding". Avsnittet alla shippare längtat efter. Santana och Brittany ska äntligen gifta sig. Det blir ett bröllop att minnas.
6x12+13 "2009"+"Dreams come true". Serieavslutningsavsnitten. Tillbakablickar till vad vi inte fick se i pilotavsnittet i "2009" och så avslutas det med att vi får veta hur det går för McKinley Hight Shool och alla vi fått följa.

Favoritkaraktär: Kurt. För alltid Kurt.

Favoritpar: Kurt och Blaine. Klainers gonna Klaine! Endgame! 

Bäst i säsongen: När Kurt sprang hela vägen till Blaine för att få honom tillbaka. Och kyssarna. Och att få veta hur det går sedan. 

Värst i säsongen: Det kanske gick lite överstyr med Sue. Och med lite menar jag alldeles galet överdrivet mycket. 

Övriga kommentarer: Om jag grät? Låt mig säga så här: har Påven toppig hatt?