tisdag 31 mars 2015

Marsfavoriter

Tänka sig att mars försvann i en sådan raketfart! Idag har jag varit ute i trädgården och önskat att jag bodde i lägenhet. Fy 17 så jag avskyr att klippa buskar och träd! Vi har ungefär två tredjedelar av trädgården kvar att jobba med som grädde på moset. Varför har jag trädgård? Jag tycker inte ens att det är roligt. Förutom när jag får äta hallonen och äpplena och plommonen och kan ligga som en uppspolad val i skuggan på altanen och dricka iste varma sommardagar. Bara några månader kvar.


Födelsedagsbarn: Jodå. Men inget tårtkalas.

Bok/fic: Bästa bok är tveklöst "Enzo och konsten att köra fort i regn" av Garth Stein. Längesedan jag ritade en sol kring mitt betyg, men nu gjorde jag det. Den är dock Plejadbok så jag tänker inte skriva mer än så om den innan vi har haft vår träff i slutet på april.
Bästa fics har varit Klaine-ficen "Little numbers" av iknowitainteasy som jag precis läst om. För fjärde gången. Bäst i Sterek-universat är den serie jag läser så fort en ny del kommer ut - den är alltså ett pågående arbete och finns just nu i 11 delar. "The things we make, we make with love" av augopher.

Film: Pass. Ingen bio och ingen tillräckligt bra film ändå för att nämna här.

Tv-program: "Glee". Sista gången jag skriver upp Glee på den här punkten för nu är det slut. Känns lite konstigt att det är över, men jag fick som jag ville - Klaine var endgame. Ungefär det enda jag brydde mig om.



Kläder: Har jag något nytt i garderoben? Jag tror inte det....

Nagellack: Depends #436 från vårkollektionen har fått full pott av mig den här månaden. En lite smutsigt gulgrön. Precis en sådan där knasig färg som jag gillar.



Frisyr: Vill göra något men jag vet inte vad och jag vill ha kvar mitt långa hår så det är lite i limbo just nu.

Upptäckt: Tvätta håret med bikarbonat. Folk blir vääääldigt misstänksamma, men jag och mitt hår gillar.

Extra speciell rolighet: Chokladfesten i lördags. Åt en rad chokladkaka idag, men sedan var det stopp. Lätt hänt om man ätit choklad tills man mår illa.

Populäraste blogginlägget: Speaking of choklad - folk har visst varit sugna på snabba godsaker för mitt recept på Chocolate chip cookie i en mugg har varit månadens populäraste inlägg.