fredag 10 april 2015

FredagsFilmen: Varje gång jag ser dig

Jag har precis sett den kortfilm som dagens FredagsFilm är baserad på. "Varje gång jag ser dig" är en brasiliansk film som från början var 17 minuter lång, men som blev så populär att man gjorde den till en fullängdsfilm. Så kan det gå!

Bildkälla Onyanserat
Leonardo är blind sedan födseln och har levt ett skyddat liv med sin familj och bästa vännen Giovana. En dag börjar Gabriel i deras klass och de tre blir snart nära vänner. Leo känner att han vill ha ett friare, mer oberoende liv. Helst tillsammans med Gabriel, som han finner sig utveckla mer än vänskapliga känslor för.


Och så klart en länk till kortfilmen som startade det hela.
Jag har förresten hört rykten om att "Varje gång jag ser dig" skulle gå på Netflix just nu - jag har inte Netflix själv så jag kan inte bekräfta detta, men om det stämmer så kanske du har tur och fredagsnöjet fixat.