söndag 28 juni 2015

If we're all gonna die let's party-Dagens


Låt: "Last party" med Mika.
Outfit: Klänning, skor och solglasögon från HochM, kofta från Lindex.
Smink: Nej.
Nagellack: Perceval från A England.

Frisyr:  Nytvättat och utsläppt.
Doft: Ros.
Smycke: Bara ringarna.
Klocka: Nej.

Frukost: Te och smörgåsar.
Fika: Kaffe med massor av mjölk, och glass.
Middag: Tagliatelle med rökt lax och soltorkad tomat i gräddig sås. 

Pryl: Glossybox.
Sysselsättning: Inte så värst mycket.
Träning: Söndagspromenad.

Kvällsnöje: Inte en susning. Läsa antagligen.

Att tillägga: Det här är tydligen helgen jag har varit arg. Först var jag förbannad på någon radiopratara som tyckte man skulle ge en viss sångerska "en liten lavett". När hela det bortförklarades med att där han kom från betyder det en klapp på kinden och att det var på skämt blev jag ännu argare. För resten av Sverige kallar en lavett för en örfil. 
Så här ser en bra ursäkt ut: Jag sade fel. Jag sade något som uppfattades på ett annat sätt än vad jag hade tänkt och för det ber jag de som tagit illa upp om ursäkt. En dålig ursäkt innehåller element av att skylla ifrån sig och att försöka vända det till att det är synd om en själv: jag hade inte hela bilden, jamen asså där jag kom ifrån betyder det något annat, jag var helt skakis efter att jag pratade med chefen, det var menat som ett skämt - fattar ni väl?
Sedan blev jag topp tunnor rosenrasande på den genomusla Glossyboxen jag plockade ut på utlämningsstället idag. Så där arg så att jag slängde tillbaka grejerna i boxen och stampade ut till datorn och sade upp min prenumeration. Smyckestatuering? Eller gnuggistatuering som Stora J sa. Jag har för fan 5 äkta tatueringar. Läpptint och läppolja i samma box? Vaffan? Hårsprej? Jag no poo:ar och använder inte hårsprej. Gjorde inte det innan jag började no poo:a heller. Ögonskugga? Ja den såg i varje fall inte anskrämlig ut. Två månader fritt Viaplay? VI HAR FÖR FASIKEN REDAN VIAPLAY! 




Rant over. Jag tror jag har lugnat ner mig nu.