fredag 2 juni 2017

FredagsFilmen: Veronica Mars - The movie

Utfärdar spoilervarning eftersom filmen "Veronica Mars" är en fortsättning på tv-serien.

Jag hade såklart behov av att se allt om Veronica Mars som jag kunde komma över, och när det nu finns en film så är det klart att jag valde att se den också. I och med filmen känns det mer avslutat än vad det gjorde efter säsong 3, men jag skulle inte direkt bli ledsen över om den där miniserien om 6 avsnitt jag har hört ryktas om, skulle bli annat än bara rykten. Just sayin'.

Bildkälla Telefilmaddicted
Veronica Mars har sedan länge lämnat privatdetektivbranschen bakom sig och satsar nu på en karriär som advokat i New York, där hon bor sin sin pojkvän Piz. När hennes ex, Logan, blir anklagad för mordet på sin ex-flickvän, popstjärnan Bonne DeVille, ringer han Veronica för att be om hjälp. Motvilligt återvänder hon till Neptune, lagom till sin high school reunion. Sakta men säkert drar hon tillbaka in ett liv hon trodde hon lämnat bakom sig.