onsdag 21 juni 2017

Tre tomma no. 33

Jag har släppt ner många tomma förpackningar i min lilla låda den senaste tiden. Så det är väl dags att jag visar tre av dem här och nu. Ännu en trio med ansiktsmaskförpackningar.


L'Oréal. Pure clay Glow mask. När L'Oréal släppte sin ler-serie härommånaden så väcktes min nyfikenhet. Det första jag släpade hem var den gröna ansiktsmasken. Som är grå...
Fördelar är att den är trevlig att använda. Det är liksom lite kul att bli mörkgrå i nyllet och sedan se den blekna till en ljusare nyans när den torkar. Jag upplever också att den rengör bra. Så lättanvänd och lite käck.
Nackdelar är att den luktar för jävligt! Inte som i luktar illa, utan som i luktar parfymerat. Mycket parfymerat. Och länge.
Jag är dock nyfiken på de andra maskerna i serien, så det blir nog typ omköp.
Plaståtervinning på locket. Glasåtervinning på burken.
Betyg 3,5/5

H&M Beauty. Pomegranate and mango. Pore-clesnsing mask with raspberry and vitamin E for tired skin. Hej och hå vilket långt namn. Näväl. Vill man ha en djuprengörande ansiktsmask som funkar lika bra som den ovan, men som luktar betydligt bättre, så kan man gott och väl lägga 30 pengar på den här lilla masken. Den är dessutom så pass dryg att den räcker till två behandlingar, så mitt tips är att man lägger det som blir kvar i en lufttät burk till nästa gång.
Ett varningens finger dock - man ska inte äta den. Även om den luktar som en bärmousse av de härligaste slag.
Jag har använt den här masken många gånger, och jag kommer fortsätta använda den många gånger till.
Plaståtervinning på själva burken. Pappersförpackning på omslaget.
Betyg 5/5

Anatomicals. Puffy the eye bag slayer. Wake-up under eye patches. De här fick jag i en Glossybox för länge sedan och har sedan glömt bort tills jag städa ut en låda för några veckor sedan. Jag minns att jag testade den då och gillade dess svalkande effekt. Men eftersom jag inte direkt har problem med påsar under ögonen så blev den bortglömd. Nu har jag dock använt upp den tredje och sista förpackningen i min lilla kartong (återvunnen för länge sedan). Man bör nog använda dem som "färskvara" för jag upplevde att de torkat till och inte var lika trevliga som jag mindes dem. Betyget går på minnesbilden.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5