söndag 25 juni 2017

Månadens manikyrer - juni

Har jag sagt att sista söndagen i månaden ska vara nagellackens dag så får jag väl stå för det, även om det känns lite konstigt just nu då det är nästan en hel vecka kvar på månaden. Jag räknar alltså iskallt med att det kommer vara minst två eftersläntrare i juli månads manikyrinlägg, men idag är det bara lack jag burit i juni som visas. Samt i rätt ordning, eftersom jag tänkte till lite och skrev upp lacken allteftersom jag bar dem. Yay me!


Månadens första lack var ett bidrag till Holofredag. Det ljuvligt mörkröda Hot Chili från Glitter Gal med så sprakande holoregnbågar att ögonen nästan går i kors. Det är sagolikt och jag är så himla glad att jag har det här i samlingen.


Och tror ni inte att jag trillat dit handlöst för ännu ett blått krämlack från H&M Beauty? För det är just precis vad jag gjorde med den här skönheten. Get Royal heter det och är just kungsblått.


Mer blått då jag valde indielacket Boron från Cactus' Nail Polish som den veckans hololack. Att holospraket inte ville fastna på bild har jag ingen bra förklaring till, i verkligheten är allt det där som ser ut som ljusa prickar i själva verket holoskimmer. Så det så!


Eteriskt sköna Woodland Mist från H&M Beauty fick pryda naglarna efter det. Ett milt grågrönt lack med flecks som skiftar i guld och grönt. Som sol som spelar på trädens lavar, eller vatten som strömmar över stenar i en bäck. Så vackert.


Beautiful Disaster från Orly hamnade på naglarna då älskade maken efterlyste lila naglar. Denna är en ljust ljunglila med blått skimmer. Inte unikt als, men väldigt trevligt för det.


Jag började längta efter lite mer värmande lack nu och valde sålunda ett orange lack från H&M Beauty. Orenji Koi är tydligen gulfiskorange om man ska tro namnet, jag kallar den hellre för en bränd orange. Jag trivdes utmärkt i det.


Holofredag igen och Lilla E hjälpte mig att välja det här rosa lacket med orden: "The holo is strong in this one". Återigen något som inte riktigt ville visa sig på film... Lacket kommer från China Glaze och heter Tickle my triangle. Är det jag som har snuskig fantasi, eller...?


På min födelsedag valde jag att bära Gloriana från A England. En mellanröd med massor av guldflecks. Jag älskar det här lacket.


Jag tjuvstartade lite med holofredag den här veckan och bar det här lacket redan tidigare den här veckan. Wolfsbane från indiemärket Polish Alcoholic, är egentligen mer lila än vad det ser ut att vara här. Det har den där blålila nyansen som är absolut omöjlig att fånga på bild. Massor av holo i det. Det här är ett älsklingslack från början till slut. Behöver dock skaffa thinner, för det hat börjat tjockna så det var lite jobbigt att måla med. Annars är det en dröm i en nagellacksflaska.


Och så lacket jag bär just nu, Regalia från H&M Beauty. Det har visst varit en ganska blå och lila månad det här... Regalia är ett mer rödlila skimmerlack och jag upplever det som betydligt knalligare på riktigt än vad det ser ut att vara på min bild. Vad är det med kameror och deras förkärlek för att vattna ur just lila lack?

Och det var månadens lack det. Vilket som blir månadsfavoriten får ni veta på fredag. Det finns till och med en möjlighet att jag inte har burit det än.