söndag 4 juni 2017

Säsongssammanfattning: Brooklyn Nine-Nine, säsong 4

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Jag. hatar. cliffhangers! Så var det sagt. Och jag får vänta till höst med att få veta "hur det går".

Bildkälla The Bit Bag
Favoritavsnitt: 4x05 "Halloween IV" Ska man bara se fyra avsnitt av "Brooklyn Nine-Nine" så bör det vara varje säsongs Halloweenavsnitt. Alltid väldigt roliga att se på.
4x16 "Moo Moo" Ett avsnitt som på ett snyggt och humoristiskt sätt tar upp rasism. Terry får erfara att det inte alltid hjälper att vara polis.
4x17 "Cop-con" På en poliskonferens träffar Sully någon som kan vara hans tvillingsjäl. Och så är det fest. Fast inte så att Holt får veta något, så klart.

Favoritkaraktär: All of them.

Favoritpar: Jake och Amy.

Bäst i säsongen: Älsk på alla dessa gästskådespelare som dyker upp.Vissa av dem blir jag så glad att se att jag jublar lite grann.

Värst i säsongen: Det var ett par vääääldigt långa hiatus där, och ett par väääääldigt jobbiga cliffhangers. En av dem får jag dessutom vänta till i höst med, och jag vill veta nu! Det jobbiga med att vara nyfiken av sig.

Övriga kommentarer: Bra säsong, men den kändes lite väl utdragen. Särskilt som jag såg säsongerna innan på ett bräde...