onsdag 19 maj 2010

Anledningar att fira!

Hur ofta får man sitt certifikat?
Just det - endast en gång. Så då borde man ju fira lite. Och jag gillar champagne. Jag gillar allt vin som det bubblar om, men champagne smäller lite extra högt.
Med andra ord traskade jag i väg till Systembolaget och köpte mig en halvflaska Veuve Cliquot, eller Gula änkan som den också kallas.

Gissa vad gott folk - jag fick visa leg! Inte illa för en tant som färgar bort de grå, och fyller 40 nästa sommar. Tjejen i kassan blev nästan chockad när jag talade om hur gammal jag var.


Så jag kan väl fira att jag ser ung ut också. Max 30 om man ska tro tjejen i kassan. Det sägs att yoga gör en 10 år yngre, så det kanske stämmer då.

Men sedan slogs jag av en tanke.
Hur vanligt är det att någon underårig kommer in en tisdageftermiddag och köper champagne för 200 spänn?
Fast det är ju bra att de är på alerten, de som sitter där i kassan.