onsdag 12 maj 2010

Nagellacksbloggen

Har snöat in på nagellack. Attans vad kul det är. På mitt förra jobb använde jag ibland lösningsmedel, så då var det ingen större idé att lacka naglarna eftersom det var ett ögonblicksverk att få det sabbat. Men nu viker jag slipsar och sjalar i stället för att ta bort envisa prislappar från klockboetter, så nu kan jag frossa. Säger det igen. FROSSA!!


I dag lackade jag om till min nya kärlek. Ett härligt syrénlila lack från Depend, nr184.



Lilla E delar min förtjusning och valde dagen till ära att få 2 färger på sina naglar. Hello Kitty-färgen från H&M i färgen "Garden green" och den turkosa från H&M som heter "Bella's choice". Det var väl inte direkt överraskande att hon valde just Hello Kitty-lacket eftersom hon är husets Hello Kitty-galning. Som ett gäng andra 6-åringar.

Innan man kan välja lack så ska alla upp från lådan så att man riktigt kan se härligheten. I dag försökte vi ställa upp dem i en regnbåge. Det gick väl sådär, men det var roligt. Klart överslag på lack från Depend. Som sagt en hel del roligt att de kommer i så många färger, är billiga och i lagom stora flaskor.

Från vänster till höger:
Depend 2 olika topplack, vit nr 031, skirt rosa baslack, syrénlila 184, rosa 158, cerise 34, rosalila 69
H&M Fashionista, Blue my mind, Bella's choice, Hello Kitty Garden green
Depend gräsgrön (nummret bortslitet), neongul 166, guldglittrig 045, grå 170
L'Oreal Resist and shine i en väldigt mörkt grön färg, med skimmer
Isadora Wonder nail, nr 186 Sapphire
Depend mörkröd 19, klarröd 40

Med tanke på hur galen jag är i rött, så kanske jag behöver lite fler röda lack. Jag menar - bara två! Something's gone wrong there...