tisdag 11 maj 2010

Lyxfrukost...

...eller nåt. Gott var det i varje fall.

För väääääääldigt länge sedan spenderade jag och goda vännen H, en sommar på de brittiska öarna. Där föll vi pladask för - en müsli (och Häagen Dazs sundaes, men det är en annan historia). Jordan Country Muesli åt vi till frukost, lunch, mellis och middag i 3 veckor utan att tröttna på den. Tyvärr finns inte denna müsli att få tag på längre, men nu har jag hittat en som nästan smäller lika högt. Nästan, men inte riktigt...

Nämligen Dorset cereals really nutty muesli. Med paranötter, cashewnötter, hasselnötter, mandlar, aprikos och russin. Dyr som skrutt, men värd vartenda öre!


Till detta en god kopp te. Idag valde jag det senaste förvärvet i Kusmi-samlingen, bröllopspresenten från älskade maken. No 18 Polish blend, som är ett Earl Grey te med citron och lime. Precis så gott som det låter.

För att återgå till müslin.
Efter att jag och H kom tillbaka till Sverige igen (med en försvarlig mängd müsli i packningen) så bestämde sig hon för att pröva att bo utomlands ett tag. Hon drog till Edinburgh ett halvår (Jag var inte ett dugg avundsjuk på det. Inte. Ett. Dugg.) där hon bodde ihop med ett gäng glada skottar vi träffat under vår resa. Det var lite svårare att hitta vår müsli i Skottland än vad det varit i England, så en dag frågade hon "husets herre" (han ville gärna tro att han var det i varje fall).
H: - A, do you know where I can buy Jordan's Country Muesli?
A såg här ytterst förbryllad ut, innan han kom med ett dröjande svar.
A: - Maybe in a music store..........????

Eftersom han hade hört henne fråga efter Jordan country music...