söndag 23 maj 2010

Dagen efter kvällen före

Så har jag gjort det igen. Druckit absint alltså.

En mycket trevlig kväll med grillning, goda vänner, skratt och musik. Det blir så när älskade maken och hans kompisar med respektive kommer ihop sig. Musiken var det som förenade och svetsade ihop gänget en gång i tiden, och det diskuteras fortfarande flitigt om spelningar man sett, spelningar man vill se och diverse musikprojekt som fötts och dött genom åren.



Förträfflige kamraten Minko, tillika gängets absintexpert, hade tagit med sig sin absintfontän och två olika absinter att smaka. Penko bidrog med en absint han med. Två gröna och en vit drack vi. Det är Minko som skymtar bakom fontänen och runtom står glas i olika stadier av louchning. Glasen med kula längst ner är riktiga absintglas, ovanpå ligger absintskeden med sockret och vattnet får sakta droppa ner.




Här står jag, osminkad, svettig och med en dålig hårdag i bagaget och dricker den vita absinten. Hur det smakar? Örtigt, med ett stort överslag åt anis. I dag smakar det lakrits i munnen.

(På naglarna har jag ett solgult lack från Viva la Diva. Gillar färgen men inte formulan på lacket. I bakgrunden skymtar en tavla med motiv från Twilight, alla bokomslagen, som vi hängt över vår nya möbel buffén. Inom parentes lite så där.)

I dag ska bokcirkeln ha sin första träff, jag återkommer om det. Ska bli kul att se vad Perny har valt för bok till nästa gång. Och se om det är någon mer än jag som läst ut "Hjärtdjur".