tisdag 25 maj 2010

Skitväder!

I dag är som en låt skriven av Burt Bacharach.
Och jag menar inte "Close to you".
"Raindrops keep falling on my head" kanske.

Älskade maken är på kurs i huvudstaden, vilket lämnar mig med allt ansvar för huset och dess innevånare. Jag har i detta pissväder varit i de små barnens skola inte mindre än tre (3) gånger. Skitkul. Eller inte.

  1. Följa barnen till skolan. Det är 9 grader och ösregnar.
  2. Hämta lilla E. Det är 8½ grader och regnar. Tack och lov cyklar lilla A hem själv.
  3. Avslutningsfika på lilla A:s fritids. Det är 8 grader och regnet står som spön i backen. Jag fick svartvinbärste till min tårtbit. Jag gillar inte svartvinbärste.

Enda sättet att få mig utanför huset igen idag är om det börjar brinna. Jag trivs bättre inomhus. Under min filt.

Jag tror banne mig jag förtjänar lite chips i dag. Och nu har jag gnällt färdigt.