måndag 6 september 2010

Vintage Vixen

Nej, jag har inte provat mig igenom hela China glaze's höstkollektion Vintage Vixen. Av de 12 lacken i den kollektionen har jag provat 5. 5 underbara älsklingar, som jag tänkte visa lite bilder på. De är inte rangordnade på något sätt, det är så här ligger i mitt album bara.


Midnight mission är ett mörkt blågrått lack med massor av silverskimmer. Det lacket har jag på mig i skrivande stund. Det täcker utmärkt med 2 lager, och ja - jag älskar det!



Foxy hade jag haft på mig några dagar när den här bilden togs, därav det flagade pekfingret och lite allmän tipwear. Ett mörkt kopparrött lack, drar en del åt det bruna hållet. Även detta lack har skimmer, men här mer guld. Skimmer verkar annars vara grejen i den här kollektionen.


Riveter rouge är ännu så länge min absoluta älskling. Det kanske ser ut att vara rätt så likt Foxy, men där Foxy drar åt brunt så drar Riveter rouge åt vinrött. Här bryter skimmret av mer också. Det beskrivs som silverskimmer, men jag upplever det som både silver och guld på nageln. Galet snyggt är det hur som helst.



Ingrid blev en stor överraskning för mig. Jag kände mig tveksam till bruna nyanser, men det var ändå något med det här lacket som tilltalade mig, och jag bestämde mig för att prova. Och jag gillar't! Färgen beskrivs som mullvad med guldskimmer, och då mullvad är ett annat namn för brungrå, så stämmer det utmärkt.



Ett annat "det måste jag testa bara därför att" är Classic camel. Smörkola med guldskimmer kallas färgen, och det låter ju gott. Och färgen är verkligen härlig. Däremot höll jag på att bli galen på formulan på just det här lacket. Det var som vattenfärg på penseln. Ändå täckte det finfint med 2 lager även det, precis som sina kompisar. Att penseln var spretig som om en praoelev hade mosat ner den i flaskan, gjorde inte direkt saken bättre, men jag tycker ändå att resultatet blev snyggt.

Eftersom det finns 12 lack i den här kollektionen och jag har 5 så finns det alltså 7 lack kvar för mig att pröva. Men sanningen är att jag bara verkligen VILL HA 2 lack till, Emerald Fitzgerald och Bogie. Däremot kan jag TÄNKA MIG de andra 5: Jitterbug, First class ticket, Swing baby, Goin' my way? och Hey doll.

Jag har köpt mina lack av NagelglädjeTradera, men de kan finnas ute i vanliga parfymerier om man har tur. Annars gillar jag den här nät-shoppen, och många andra nagellacksbloggare talar varmt om den här shoppen. Fast den sista har jag inte testat själv.