tisdag 8 februari 2011

Vacker med spackel dag 2

Fy fabian vad svårt det är att ta kort på sig själv. Ser ut som jag har en rosa banan i ansiktet och inte en näsa. Well well... Vad göra?
Idag tvättade jag håret i varje fall, så lockarna har fritt spelrum. Håller på att bestämma mig för vad jag ska göra med burret. Låta det växa längre? Klippa lugg? Kapa av det i en page? Så många val! Att jag behöver gå till min underbare frisör är däremot ett som är säkert! Har inte varit hos honom på snart ett år, och bara låtit en annan frisör toppa igenom mig en gång på den tiden.

Nu kom jag ifrån ämnet - det var ju vacker med spackel det gällde. Tråkigt att det inte syns så bra hur ögonskuggan är. Har "problem" med hängande ögonlock. Inget som kräver plastikkirurgi dock. Valde att lägga krutet på ögonen idag. Inspirerades av min ögonskuggepalett som jag bara älskar. Mest neutrala toner, dock.


Foundation: Maybelline New Pure.Liquid Mineral, 010 Ivory
Concealer: Concealer by H&M
Puder: Compact powder by H&M, 11 Ivory mist
Rouge: Blusher by H&M, 12 Dazzling peach
Ögonbryn: Clinique Brow sculpting duo, 02 Auburn to brown
Ögonskuggor: Eyeshadow palette by H&M, All this 4 your beauty, nummer 19 & 28
Ögonpenna: Viva la diva eyeliner, 5 Blue lagoon
Mascara: Face Stockholm Volumizing mascara, Black
Lipgloss: Clinique Colour surge impossibly glossy, 110 Ripened red

Nytt fejs imorgon!