måndag 7 februari 2011

Vacker med spackel

Jag har tjatat öronen av min stackars älskade make den senaste veckan om Carolina Gynnings påfund att skippa smink en vecka. Som att det är en bedrift liksom. Jag har dessutom en extremt sminkointresserad tonåring. Kan räkna på ena handen hur ofta hon varit sminkad då det inte gällt en teateruppsättning eller ett cosplay-event (bröllop, stort kalas, skolbal i 9:an, tvångssminkad av bästisen - that´s it!). Så att gå utan smink är ingen stor grej för oss i den här familjen. Snarare en varje-dag-grej. Vi är mäkta oimponerade av CG med andra ord.

Men så kläcker älskade maken ur sig det här:
- Jag tycker ju du är fin när du sminkar dig. Vore ju kul om du piffade upp dig bara för min skull någon gång.
Jag tycker inte det är någon stor idé att lägga på ett ansikte när jag bara går hemma och skrotar nämligen, så därför har det på sin höjd blivit lite mascara och concealer de senaste månaderna.
Och så säger han så där, älsklingen! Varvid jag genast bestämde mig för att göra en omvänd Carolina Gynning. Med andra ord ska jag sminka mig varje dag den här veckan. Och visa upp mitt sminkade nylle här!

Fast ni får vänta lite med dagens fejs. Har inte satt på mig det än nämligen.