måndag 11 april 2011

Ett torn av böcker

Herrejädrars vad mycket böcker jag har som ligger och väntar på att jag ska läsa dem! Det är ett torn bredvid sängen baske mig! Nu har inte jag ett normalt sängbord, utan 3 hyllor och på den mittersta av dessa har jag staplat min väntelista av böcker. Och ja - den snuddar vid den översta hyllan...

Så här ser min väntelista ut:
  • Harry Potter and the deathly hallows av J.K. Rowling
  • Gurnseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer
  • Skära för sten av Abraham Verghese
  • Till sista andetaget av Anne Swärd
  • Vampire diaries 1&2 av L.J. Smith
  • Nostradamus av Mario Reading
  • Den svarta boken av Orhan Pamuk
  • Nära hem av Alice Munro (novellsamling)
  • Stolthet och fördom och zombier av Jane Austen och Seth Grahame-Smith
  • The picture of Dorian Gray av Oscar Wilde
Och till detta tillkommer de böcker bokcirkeln ska läsa.
Samt att jag just nu läser sista delen av Stephen Kings "Det mörka tornet"-serie. Igen.

Tur att året är långt.