tisdag 26 april 2011

Money money money

Klicka på den här länken och hör vad som surrat i mitt huvud hela dagen.

Lite så det känns - som att jag måste ha pengar. Måste. Inte behöver.
Fast visst behöver jag dem också. Det är ju därför jag söker en massa jobb och har ångesten från helvetet över min uteblivna a-kassa. För att jag gör det jag älskar.

Och för att kunna fortsätta göra det jag älskar, så måste jag visst skaffa ett jobb. Och med tanke på varifrån jag har min erfarenhet så blir det till att söka jobb jag som kanske - i ärlighetens namn - inte är supersugen på.

Tyvärr är det ju så att bara för att jag älskar min yoga så betyder ju inte det att det går att försörja sig på det. Eller att man bör försörja sig på det. Eller att jag vill det. Jag vill så mycket mer. Men för det jag vill krävs det utbildningar. Som kostar pengar. Som jag inte har.

"Money makes the world go around
A mark, a yen, a buck or a pound
it makes the world go 'round!"