onsdag 13 april 2011

Tema middag: Onsdag


Minns ni vad jag skrev igår om dagens middag? Minns ni att jag trodde att det kunde gå hur som helst med mottagandet av grönsakssoppan? Gissa hur nu hur det gick...

Käpprätt åt helvete så klart.

För en gångs skull gjorde jag nämligen en grönsakssoppa som jag inte mixade slät utan behöll bitig. Och det kan man inte äta. I varje fall inte om man inte har fyllt tonåring än. Att ha på parmesan gjorde visst att soppan smakade mögelost också. Vi kan ju bortse från att samma barn som sade så, igår hade på så mycket parmesan på sin spagetti att vi fick ta osten ifrån henne.

Dagens gäst, stora J:s kompis T, tyckte i varje fall att det var gott. Hon tog nämligen om. Och brödet gick det åt en hel del av. Bakade ett gäng honungsbröd på rågsurdeg idag som passade finfint till soppan.

Imorgon blir det fisk. Jag förbereder mig på dissen redan nu.