torsdag 28 april 2011

Kokboktipset

Älskade maken och jag gav oss själva en liten julklapp i form av Paolo Robertos kokbok "Italiensk fastfood". Vi lovade dyrt och heligt att vi skulle laga recepten i den här boken, inte bara titta på bilderna och dregla, som jag gör med största delen av min kokbokssamling.


Så här fyra månader senare har vi lagat de flesta recepten i boken och vi är mer än mycket nöjda. Det finns vissa recept som man på förhand vet inte skulle funka i vår familj, som sådana med tonfisk och lamm. För det äter inte jag... Jag kan vara kräsen jag med nämligen. Men de recepten kan man bli inspirerad av, och det har vi verkligen blivit.
Nya favoriter är Paolos recept på carbonara, (aldrig mer kommer vi ha grädde i vår. Never ever!) lövbiffen i tomatsås, kotletterna med salvia och vitt vin och pastan med tomat och pesto som vi ska äta ikväll igen.

Jag har tipsat om den här boken förut, och nu gör jag det igen. Om du gillar italienskt och pasta så anser jag att denna lilla raring är ett måste i din kokbokssamling. Gör dig själv en tjänst och köp den och sedan lagar du recepten. Du kommer bli så mätt, så mätt.