onsdag 5 december 2012

Glossybox november, Beautiful dreamer

November månads Glossybox har fått namnet "Beautiful dreamer" för att... för att... för att det låter snajsigt? Vackert inslaget i julinspirerat silkespapper och rött band. Jättegulligt verkligen. Men... November? Jag tycker ju att det är december. Har tyckt hela tiden att boxarna känns lite månadsvis ur fas eftersom de skickas ut sista veckan i månaden. November hann ju sluta vara det innan jag fick avin om att lådan fanns på utlämningsstället. För i måndags var visst brevlådan för liten trots att det låg endast ett litet fönsterkuvert i den.
Fast vi kanske ska titta på innehållet i min box i stället?


Från Kérastase kommer en liten provflaska med Elixir ultime fine & sensitized hair. En olja som innehåller bland annat antioxidanter som ska göra fint hår starkt och skydda det mot yttre påfrestningar och värme. Helt okej doft dessutom, även om jag råkade överdosera den lite...
Fullstorlek kostar 325:-/125 ml, min flaska är på 50 ml.

The Body Shops bodybutter Chocomania blev jag förvånad över att hitta i lådan. Jag trodde det var en limiterad doft som var aktuell kring alla hjärtans dag tidigare i år och alltså torde ha utgått vid det här laget. Ska vara rikt återfuktande under lång tid (48 h). Jag har inte testat min än så jag vet inte. Jag har hört att den kan lukta lite illa på vissa så jag prövar den lite på handryggen först. So far so good.
Boddybutters i fullstorlek kostar 175:-/200 ml för all varianter (de flesta i varje fall). Jag har en provburk på 50 ml.

Modelco bidrar med en Lip dou. Helt enkelt ett läppstift och ett lipgloss i samma förpackning. Med en piffig spegel på hylsan. Hade varit hur praktiskt som helst om det inte vore för att spegeln sitter där applikator/läppstift sitter och alltså inte kan användas när man applicerar läppgunket. Liiite dålig design kan jag känna då. Någon sorts nudenyans. Har inte testat den än för jag är inte så sugen helt enkelt.
I vanliga fall säljs visst varje produkt separat och då kostar stiften 189:-/3,5 g och glanset 149:-/5 ml.

En provburk från Vichy på deras nya ansiktskräm Idéalia. Jag testar redan den här krämen eftersom jag vunnit den i fullstorlek. Jag är sådär imponerad eftersom jag fick en anpassad för normal till blandhy, min är torr och känslig. Jag har regiftat min lilla provburk.
Fullstorlek kostar 275:-/50 ml.

Sist av allt, från Glossybox själva, Glossy pink blusher. Ett lätt rosafärgat rouge framtaget speciellt för oss som prenumererar på Glossybox. Värdet ligger på 110:-/2,5 g och det är så stor den är. Nästa gång jag orkar sminka mig ska jag testa den.