söndag 23 december 2012

Frikortslistan revisited

För rätt så länge sedan delade jag med mig av min frikorts-lista. Alltså snygga karlar jag inte skulle ha något emot en date med. Fast jag är ju gift så det är ju inte aktuellt ändå, men man kan väl få leka lite?
Nu känner jag att det är på tiden att göra en ny lista - bara för att det är roligt och jag har lite tråkigt. Alla namn på listan är utbytta den här gången, men en favorit förtjänar ett hedersomnämnade och hamnar på sjätte plats.

Vi börjar med de små gossarna, de där som det nästan är lite pinsamt att gamla tanten tycker om. Men är man snygg så är man.


Joseph Gordon-Levitt, här som han såg ut i Inception. Alltså... Jabbadabbado! 
Slips, väst och backslick - ja tack.


Darren Criss. Helst som Blaine Anderson och allra helst tillsammans med Kurt Hummel = Klaine. Jag är helt kär i den parkonstellationen och kommer bli arg om de två inte blir tillsammans igen. Kärlek så vacker att man önskar att den vore på riktigt.


Michael Fassbender. Alltså... Jag kan tänka mig att se vilken skitfilm som helst om han är med i rollistan. Ska kanske starta upp en egen avdelning i dvd-samlingen, till älskade makens omåttliga förtjusning kan jag gissa.


Anledningen till att jag fortsatte titta på Firefly när jag tyckte det var dåligt stavas Nathan Fillion. Ögongodis.


Som fint vin blir vissa bara bättre med åren. Depeche Modes frontman David Gahan tillhör den skaran. Har överlevt en och annan överdos samt cancer. Inte dum alls att se live.


I love you always and forever Doctor Who! Bara du ser ut som David Tennant


David tackar för hedersomnämnadet med en bildkavalkad och ett litet fniss.