tisdag 4 december 2012

Dagens 4 december

Dagens redan på morgonen? Ja, varför inte? Vassegoa!

Inte dagens bild. Så här såg det ut på himlen i söndags, 2 december och första advent.

Outfit: Inte mina nya vinröda leggins i varje fall. Eftersom någon inte vet att man ska lägga sitt förbrukade tuggummi i papperskorgen och inte på stolen som jag sedan satte mig på. Om jag är sur över det? Ja.
Istället har jag på mig svarta leggins, vitt linne och rödrutig skjorta. Kommer antagligen slänga på mig ett par jeans också innan jag går ut i 15 minus. Eller termobraxer.
Smink: Will not bother. Och bryr jag mig blir det ögonbryn och mascara. Max.
Nagellack: Mystique från Nubar. Snart på bloggen bredvid.
Doft: Vanilla touch. Planerar att önska mig en back up i julklapp, lämpligt att få från barnen tänker jag.
Klocka: Antik svart från Revue-Sport.
Väder: Kallt. Kom på det fina ordet frysavfrostningstemperatur igår. Passande beskrivning och passande sysselsättning en vinterdag/kväll/natt.
Fika: Beror på vad de har bakat på fiket som är i samma byggnad som skolan. Kommer bli smällfet det här året!
Middag: Lilla E har beställt ugnsstekt falukorv med klyftpotatis. Tjoho...
Pryl: Dagsljus. En pryl jag börjar sakna något enormt.
Sysselsättning: Skola, laga mat, duscha, kanske umgås med vän.
Morgondryck: Te som jag fick av min fina vän på Odd Fellow igår. Vintersaga passar bra att vakna till.
Barnabråk: Man hinner lite sådant på morgonen också, men mest gnabb faktiskt.
Kvällsnöje: Sit com Tuesday på Femman. Ses där!