fredag 14 december 2012

FredagsFilmen: Warm bodies

Jag är inget stort fan av genren zombie-filmer. Kan räkna på ena handen vilka jag gillat. Och om jag tror rätt så kommer den här filmen snart finnas med på den handen, för bara trailern får mig att skratta så jag blir vindögd. Tydligen är "Warm bodies" baserad på en bok som jag inte har läst eftersom den inte handlar om vampyrer. Däremot är jag numera desto mer nyfiken på att läsa den.

Bildkälla
R är en zombie. Han minns inget av sitt tidigare liv och han kan bara uttala några få gutturala stavelser. Han spenderar sin tid med att stappla omkring och vara - död. Tills den dag han träffar mänskliga Julie och bestämmer sig för att beskydda henne. Något händer inom honom och sakta men säkert blir han varmare.

Minns ni pojken i "About a boy"? För det är han som är R. Om ni tycker han verkar bekant.


Går upp på bio i vår. Gud som jag längtar!