onsdag 19 december 2012

Dagens 19 december

Dags för en dagens igen, don't you think. Varning för att jag troligtvis kommer bli nostalgisk idag. Har nämligen gjort en ganska så stor förändring på mig själv...

Outfit: Svart linne, svarta leggins och grå stor och mysig kofta. Innedag idag.
Smink: Nej. Orka liksom.
Nagellack: Just nu ingenting, tidigare idag Glitter all the way från China glaze.
Doft: Hårolja från Schwartzkopf.
Frisyr: Anledningen till min nostalgi. Jag har nämligen bob med lugg numera. I söndags lät jag mina extremslitna toppar falla. Precis när jag var nyklippt var jag supernöjd och jag tycker fortfarande att det är fint och allt sådär. Men som jag saknar mitt långa hår! Jag trodde inte att jag var så fäst vid mitt hår men det var jag tydligen, sådär så jag satt och grinade en stund senare på kvällen. Och varför gjorde jag då så här? Man kan väl säga som så att jag inte direkt rekommenderar att avfärga håret. Det blev så slitet att jag var tvungen att kapa sisådär 8 centimeter och då tänkte jag att jag ändå kunde klippa det ordentligt. En del av mig ångrar det beslutet. Fast det är ju fint, och det kommer växa ut igen. Vilket jag planerar att det ska få göra.

Från i söndags 5 minuter efter klippningen.

Väder: Molnigt som vanligt. Den där solen jag hört talas om kan gärna få visa sig lite nu.
Klocka: Inte det heller.
Fika: Julmust och pepparkaka.
Middag: Kyckling tikka masala med ris och papadums.
Pryl: Julgran. Nykklädd och fin.
Sysselsättning: Tvättat, lagat julskinka, sovit tupplur - för jag har jullov! Och huvudvärk.
Barnabråk: Om den förbonkade datorn nu igen.
Kvällsnöje: Grey's anatomy.