lördag 29 december 2012

Dagens 20121229

Jag tror jag har världens bästa älskade make. Se bara vilka fina bilder han tagit på mig idag när jag bad honom ta ett foto till Dagens. Det syns ganska så bra att jag har varit trött idag va? Sov som en kratta i natt. Blir nog tidig sänggång för mig.


Outfit: Svarta jeans från Cubus, leopardfläckig tisha från H&M, vit kofta från Lindex/god vän, och just nu pumpsen jag hade tänkt jag skulle ha när jag ska på bröllop om några veckor. De var visst lite smala i tårna och behöver gås in.
Smink: Hela kittet! Foundation från Max Factor, kinder och läppar med Glossybox-smink, ögonsmink en bruntonad sotning(ish) med min So Susan-trio jag fick i den senaste Glossyboxen.
Nagellack: Crushed ego från Glitter gal. Bra slitet vid det här laget.
Doft: Body Shop body butter Chocomania och Marrocanoil i håret.
Frisyr: Nytvättat. Blir inte mycket variation numera. En av de saker jag saknar.
Smycke: Halsband med färgade kulor och guldiga frukter i bisarra storlekar (körsbären är större än ananasen!) som jag fyndade på H&M för en tia i somras.
Klocka: Tissot PR100. Har äntligen beställt nytt band till min Jaques Lemans. Håll tummarna för att det finns ett i originalstuk, jag har mina tvivel.
Väder: Plusgrader och sådär läbbigt fuktigt i luften. Så att det inte är regn men snudd på. Ska snön smälta bort nu?
Fika: Kaffe (behövde koffeinkicken) och blandat lördagsgodis med lakritssmak.
Middag: Pasta carbonara.
Pryl: Vinglas.
Sysselsättning: Inte sovit, jobbat, hämtat en Glossybox som Posten inte aviserat att den kommit så jag fick påminnelse, dumsurfat.
Barnabråk: Absolut. Det är så de visar att de lever verkar det som.
Kvällsnöje: Titta på film. Ska bara bestämma vilken det blir först. Ännu en källa till oenighet.