torsdag 27 april 2017

Tre tomma no. 30

Jag kom av mig lite med bloggeriet där. Har haft några synnerligen tråkiga dagar med massa huvudvärk och strunt, så bloggen fick stryka på foten lite. Så som det kan vara ibland.

Och så var jag tvungen att få tummen ur för att fotografera de här tre tomma. Nummer 30 tydligen. Inte illa för en tagg jag trodde jag hade "dödat".


Apoliva. Gel-to-oil rengöring. Oparfymerad. I ett inlägg i januari bedyrade jag min kärlek till den här produkten. Denna kärlek har svalnat lite sedan dess. Jag tycker fortfarande att den rengör bra, även om jag behöver följa upp med annat när jag sminkat mig (eller så använder jag helt andra produkter då) och mitt känsliga nylle gillar den.
Men! Förpackningen lämnar en del att önska. Har jag märkt.
För det första så skiktar den här produkten sig, något jag märkte alldeles för sent. Det hade alltså varit på sin plats med en liten "omskakas-markering" någonstans på flaskan. Att den separerar betydde nämligen i det här fallet att de flytande delarna av denna gel-to-oil inte var några problem alls att få ut ur pumpen, men sedan var det tvärstopp. Med över halva förpackningnen kvar gav pumpen upp med att pumpa, helt enkelt för att det som var kvar var för tjockt för det normaltjocka röret i pumpen att pumpa upp. Jag har alltså stått med en långskaftad sked och gröpt ur resten av innehållet och förvarar detta i en burk. Flaskan är alltså tom, men jag har fortfarande produkt kvar i en helt annan förpackning.
Dessutom blir den här flaskan med tiden superkladdig, och texten på flaskan fullkomligt rann av. Flaskan ser alltså ut sådär nu på riktigt, det har inte blivit något fel på bilden.
Så. Jag har gillat den här väldigt mycket, även om den inte är superbäst på att tvätta bort smink. Tvättar bort smink gör jag oftast på annat sätt ändå. Förpackningen däremot tycker jag inte alls om. Kommer jag köpa igen? Kanske. Men jag tror att jag hellre provar någon annan liknade produkt först. Som förhoppningsvis är lättare att få ur sin förpackning.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5

Kicks. Ready, set, Glow! Vitamin C. Eye cream. Även här har jag haft lite förpackningsproblem. Jag tycker nämligen att pumpen är lite väl generös med  kräm. Dessutom är det här en sådan där lurig förpackning som är betydligt större än vad behållaren för själva produkten är. I den här flaskan, stor som min hand, ryms bara en matsked ögonkräm. Värt att tänka på. Jag hade mycket hellre haft den här ögonkrämen i en tub. Dels känns förpackningsstorleken ärligare, dels för att det är lättare att dosera den mängd produkt jag behöver. Som det var nu tog den slut alldeles för fort. Synd på en kräm jag upplevde som väldig dryg i den lilla provtuben som fick mig att falla som en fura.
För jag har fullkomligt älskat den här ögonkrämen, och har redan en ny under användning.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5. Skulle jag räkna in förpackningen skulle det bli lägre betyg, dock.

Atrix. Intensive protection cream. Älskar jag den här handkrämen? Ja. Har jag nästan alltid en jättetub av den bredvid sängen? Ja. Står det en jättetub bredvid sängen just nu, som ersatte den här när den blev tom? Ja. Påminner den mig om min mamma? You bet!
Plaståtervinning.
Betyg 5/5