söndag 30 april 2017

Aprilfavoriter

Vilken månad det här har varit hörrni! Full med hagel, snö och kalla vindar. Och ett terrorbrott!? Jag kan fortfarande knappt tro att det är sant. Men det visar å andra sidan bara att knäppgökar finns det överallt. Som i ett visst vitt hus i USA till exempel...

Men allt har inte varit rusk och ruskigt. Klart det fanns favoriter i april också! Som de här.

Min trädgård. Långfredag 14 april 2017.
Bok: Jag gav ett högre betyg till "Sjunde juli" av Jill McCorkle, men den har jag ju läst förut och det är inte den boken som lämnat störst intryck på mig. Den äran går till "Life after life" av Kate Atkinson som jag läste för Plejadernas räkning. Jag har fortfarande inte fått in alla betyg, men när jag fått det ska jag skriva lite mer utförligt om den.

Fic: "Keep the car running" och "Keep the car running, part II" av earlgreytea68. Arthur och Eames från Inception igen, nu även med en dos av Sherlock Holmes och John Watson. Jag shippar inte Johnlock, men earlgreytea68 skriver så bra att jag valde att läsa ändå. Har jag inte ångrat alls.

Film: "Move along." Sorglig punkt det här...

Tv-program: SKAM! Jag gillar "Veronica Mars" också, men jädrar i min lilla låda vad jag fallit handlöst för "Skam". Ska snart ge mig i kast med säsong 3.

Bildkälla Mediepodden
Kläder: Just nu bor jag i mjuka byxor och varma tröjor. Och så är jag hyfsat kär i min nya röda plisserade kjol.

Nagellack: Jag hintade redan igår om att jag var väldigt förtjust i Indigo ink från H&M Beauty. Så pass förtjust faktiskt att det blir månadens favoritlack.



Upptäckt: Från att ha varit nattuggla i hela mitt liv, upptäcker jag mer och mer tjusningen med att gå upp tidigt och lägga mig dito. Vaknar numera av mig själv innan klockan 7 och känner mig som en zombie om jag är uppe efter 23. Så kan det gå!

Extra speciell rolighet: Redan första april visste jag att ingenting skulle kunna toppa den dagen. Det är ju inte varje man dag man får nöjet att se "The Phantom of the Opera" på scen, men den dagen gjorde jag det. Ganska precis så underbart som jag hoppades på. Var så berörd att jag började hulkgråta när de hissade upp takkronan i taket i början av första akten. Ni som vet, vet.

Mitt eget favoritinlägg: Det här. Tycker det har varit en månad av bloggtorka nämligen.

Bilen är från april 2016. Kungsträdgården i Stockholm.