tisdag 22 augusti 2017

Tre tomma no. 38

Den som gissar att jag gör slut på många slattar just nu, gissar fullkomligt rätt.


Burt's Bees. Beeswax Lip Balm with Vitamin E & Peppermint. Det här är en riktig älskling! Dels gillar jag att det är så smidigt att lägga på läpparna, dels gillar jag det där pirret som mint i läppbalsam ger. Återfuktar kanonbra! Kommer absolut att köpa det igen, men just nu har jag andra läppbalsam som ligger och dräller ungefär överallt, så ett nyköp just nu känns lite överflödigt.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Max Factor. Masterpiece. High definition mascara. Något så ospännande som en mascara. Med tanke på att jag sminkar mig nästan aldrig, så är den här långt ifrån slut. Den har bara blivit ofräsch och dags att kasta. Helt okej. Jag föredrar borstar som inte har de där silikonpiggarna som den här mascaran har, men det har funkat bra att använda den ändå. Bra svärta och håller böjen hyfsat, men varma dagar eller om jag svettats så upplever jag att mascaran liksom försvinner. Inte så att jag börjar likna en tvättbjörn eller så, utan bara att mascaran inte längre är där när jag ska tvätta av sminket.
Jag har en annan i samma serie står på lut, men jag har inte använt den ännu. Köpte ett sådant där presentpack med två olika mascaror i när det var utförsäljning efter jul. Och den andra har jag inte öppnat ännu alltså. Smart av mig.
Brännbart avfall.
Betyg 3/5

Apolosophy. Wild Cloudberry Body Scrub. Gjorde precis slut på den här tuben. Har ingen ny eftersom jag helt enkelt glömde köpa en sist jag var och handlade. Jag tror de har bytt utseende på den här också. Jag gillar att den känns skonsam samtidigt som den ger ett ordentligt riv. Upplever alltså inte den som minsta lilla uttorkande. Plus för trevlig doft, där jag dock inte känner av någon hjortrondoft direkt, samt att den skrubbar med korn av aprikoskärnor. Inga mikroplaster här inte!
Plaståtervinning.
Betyg 4/5