fredag 30 mars 2018

Marsfavoriter

Sovrumsrenoveringen pågår för fullt. Idag byggs det garderob under svordomar och blodvite, men snart är vi i hamn med den också.

Om ni har undrat vart månadens nagellack har tagit vägen, så bestämde jag mig för att skjuta upp det inlägget en vecka, så det kommer i övermorgon. Det har förvisso hunnit bli april då, men jag ville ha med påskmanikyren i det inlägget, så det har fått vänta. Om jag nu kommer hinna måla några naglar vill säga, de har varit nakna sedan i onsdags.
Andra favoriter finns det dock gott om, och de kommer här.

Bok: Jag har läst en massa böcker i mars, men ingen som riktigt sticker ut. Känner ändå att jag vill ge månadens favoritutmärkelse till "Vampire Academy" av Richelle Mead. Hela serien då alltså, inte bara boken med samma titel som jag läste i januari. Seriens sista tre böcker = halva serien, läste jag dock nu i mars.

Fic: Antal ord jag läst i en fic den här månaden - noll. Så kan det gå.

Film: Mars kommer bli första månaden i år då jag inte kom iväg på bio. Attan också! Räknade med att jag skulle missa någon månad, men hade hoppats på att det skulle dröja ett tag till innan den första missen kom. Nåja, målet är fortfarande 12 biobesök 2018, så det är inte försent.
Film har jag såklart sett ändå, och jag gillade verkligen "Atomic Blonde" som vi såg häromdagen. Mitt tips till er, denna långfredag.

Bildkälla Geek girl authority

Tv-program: Fortfarande endast "Fargo" i det här huset. Vi har kommit rätt långt i säsong 2, men är inte färdiga riktigt än.

Nagellack: Catherine Howard från A England. Det fanns dock hård konkurrens, men det var lite hjärtögon över det. Mer om lacken på söndag, som sagt.



Skönhet: Visste ni att jag älskar röda läppstift? För det gör jag, så pass att jag i stort sett rensat ut alla läppstift jag hade som inte var röda. Favoriten den här månaden blir alltså ett rött läppstift, för det är vad jag har piggat upp mig med flera gånger. Vilket av mina röda? Vilket som helst..

Upptäckt: Man kan visst få ont i svanskotan av att krypa runt på golvet och skruva ihop IKEA-stolar. Önskar att jag hade sluppit upptäcka det, för AJ!

Extra speciell rolighet: Att inaktivera Facebook igen. Jag gjorde det veckan innan helvetet släpptes lös, med Cambridge Analytica och grejer. Känner bara för att säga: "Vad var det jag sa". Min inaktivering kommer högst troligt bli ett avslutat konto, känner mig fullständigt färdig med Fäjsbok.

Mitt eget favoritinlägg: Månadens första inlägg, med alla de böcker jag hade läst dittills i år. Kommer ett för mars i nästa vecka. Nu ska jag fira påsk - så Glad Påsk på er, mina små gullkycklingar!