tisdag 24 mars 2020

Bullet journal för april

Om inte Covid-19 ställer till det alldeles, så har jag en del planerat i april som jag gärna ville föra in i min bullet journal. Så jag satte mig ner i helgen och gjorde i ordning mina sidor för den kommande månaden. Lite som vanligt är april grönt, eftersom det är min mammas favoritfärg och hon fyller år i april. Jag hoppas jag kan få krama om henne då.


Månadsuppslaget ser ut som vanligt. Jag blev lite väl glad i att måla streck där, så jag fick kryssa bort några rutor, men det må vara hänt. Den ena av mina valda washitejper tog slut när jag gjorde de här uppslagen, nämligen det längst ner av dessa två. Första gången jag gör slut på en washitejp...


Det är lite av lika samma varje månad, men så blir det nu när jag har hittat ett system som (nästan) funkar för mig. (Det finns en sak som jag kommer ändra på till 2021.)
Alltså är det inte direkt någon nyhet att jag har gjort ett uppslag där nagellack och böcker får samsas med pengarna.


Inte heller är det nytt att jag låter en rad om dagen dela uppslag med vanekollen och månadens bok. Jag har inte valt bok än. Jag har tre titlar jag funderar kring, men bestämmer mig nog inte slutgiltigt förrän det verkligen är dags. Någon typ av ond, bråd död blir det i varje fall, för sån är jag!


Ett helt vanligt veckouppslag. Valde påskveckan att visa upp, för det var det jag gjorde minst missar på. Och den här månaden kom jag ihåg att göra lite extra utrymme för anteckningar.

Jag tror att maj kommer bli en orange månad, men vi får se.