fredag 20 mars 2020

Tomma i mars

Eftersom folk har hamstrat på sig all handsprit i världen så blir det ingen tom sådan förpackning den här månaden. Annars har jag hunnit tömma en hel del. Som synes.


MonSun. Time out scrub. Body exfoliator.
En sak som är synd med MonSuns produkter är att de är så parfymerade. Inte för att de doftar otäckt, men de doftar mycket. Och med ett så pass känsligt doftsinne som jag har så är det inte alltid kul. Just den här kroppsskrubben sköljde jag av den mesta doften från redan i duschen, men den var ändå inget jag sträckte mig efter. Plus för att skrubbkornen är naturliga, minus för att de är alldeles för stora och inte förekommer i så riklig mängd att jag känner mig nöjd, vilket gör att den känns odryg.
Betyg 3/5

Depend. Nagellackremover. Supersnabb.
Favoriten.
Betyg 5/5

Natural olive secrets. Olive oil soap.
Gjorde visst slut på en olivoljetvål till... Men den är inte ersatt, så när det dyker upp en ny dito här vet jag inte. Jag är dock hyfsat säker på att det kommer ske någon gång.
Betyg 5/5

Burt's bees. Moisturizing lip balm. Honey.
Två stycken likadana läppbalsam har jag gjort slut på. Det ena från badrummet, det andra från handväskan. De är ersatta med andra sorter från samma märke, men jag gillade verkligen den här honungsvarianten så den kommer säkert hitta hem till mig igen.
Betyg 5/5

Kicks. Turn back time. Age defence. Even skin tone mask.
Jag kommer inte sakna den här ansiktsmasken ett endaste dugg. Jag kommer inte sakna att jag alltid gnolade på Cher när jag såg tuben, jag kommer inte sakna den sega och svårborttvättade konsistensen, och jag kommer inte sakna den hemska doften. By-bye.
Betyg 1/5

Ica. Ekologisk certifierad nattkräm. Oparfymerad.
Jag kommer inte sakna den här nattkrämen heller, för jag har redan öppnat en ny tub. Som en gör med saker en verkligen gillar.
Betyg 5/5

Helosan. Fotsalva.
Typ motsatsen till en fancy fotsalva. Å andra sidan funkar den så bra att vi har köpt om den. Och jag säger vi, för jag är ju knappast ensam om att använda den. Samt att älskade maken ofta ger mig fotmassage med denna här. Jag har det bra, jag. Enda lilla, lilla minuset är väl i så fall att den tar tid på sig att sjunka in, men det kan jag ta nu när jag inte behöver fotfila bort hård hud precis hela tiden.
Betyg 5/5

Plaståtervinning på rubbet, utom förpackningen som olivtvålen kom i, som jag sorterar som pappersförpackning.