måndag 18 juli 2022

En riktigt dålig-Dagens

Låt: Nej.
Outfit: Nu - pyjamas. Då - svarta, mönstrade byxor som mammis gett mig, och mönstrad tröja från H&M.
Smink: Mascara från L'Oréal, blusher från So Susan! och läppstift från H&M Beauty.
Doft: Kanelbulle. När en jobbar mellan ett kondis och en Pressbyrå.
Läser: "A poem for every summer day", Sleeping with psychopaths" av Christopher Berry-Dee, och "If we were villians" av M.L. Rio.
Frukost: Te och smoothie. 
Fika: Te och kaka.
Middag: Kikärts- och kokoscurrygryta med ris och naan. Som barnen lagat/bakat. Dagens höjdpunkt.
Pryl: Cykelhållare till bilen.
Motion: Yogapass för magmuskulaturen. Avbruten cykeltur till jobbet.
Kvällsnöje: Varva ner och sova tidigt. 
Att tillägga: Sovit dåligt på grund av oro för barn som kom hem från sin filmkväll med BFF klockan sju. I morse. Det började regna när jag cyklade till jobbet. När jag stannade för att stassa om välte cykeln vilket resulterade i sned cykelkorg och att kedjan hoppade. Fick gå till jobbet och leda cykeln som ständigt slog mig i vaden (på brutna benet) hela vägen dit. Och nyss trampade jag på en liten glasskärva så att blodvite uppstod. Den så kallade droppen som fick bägaren att rinna över. Inte den bästa av dagar...