torsdag 7 juli 2022

Säsongssammanfattning: Stranger Things, säsong 4

Behöver jag ens påpeka att det är spoilervarning när jag skriver om tv?

Vi tittade klart på fjärde säsongen av "Stranger Things" häromdagen, och nu längtar jag som f*n efter den där femte säsongen, som tydligen ska avsluta hela alltet. Förutom att det nu ryktas om spin offs... Vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Däremot vet jag att jag tyckt väldigt bra om den här säsongen. Ganska läskig till och med. Gänget är splittrat på olika kuster, men förenas för att bekämpa monster - och befria en av de sina.

Bildkälla Europosters 

Favoritavsnitt: The whole lot. Går inte att skilja dem åt. Men den superlånga finalen var lite extra bra och spännande. Så klart.

Favoritkaraktärer: Eleven, Max och Eddie. Och Will. Vad fin han var mot Mike. Som han är tydligt kär i.

Favoritpar: Dustin och Eddie. Gillade deras vänskap så himla mycket.

Bäst i säsongen: Allt. Men extra plus för ett formidabelt soundtrack. "Running up that hill" med Kate Bush var bara början.

Värst i säsongen: But WHY!?! Han dog som en hjälte, men Eddie? Varför. Damn those onion chopping ninjas.

Övriga kommentarer: Jaså jaha! Det är därför det är så många monster i Hawkins. Yikes! Plus - en ganska jobbig säsong för mig som efter mitt benbrott har väldigt svårt för just benbrott på film/tv. Och det var ju ett gäng sådana i den här säsongen.